SEO (Search Engine Optimization) este o unealtă de marketing extrem de utilă și importantă, mai ales pentru micile afaceri sau cele aflate la început. Te ajută să îți poziționezi site-ul cât mai sus în motoarele de căutare, atunci când oamenii caută anumite cuvinte-cheie, care au legătură cu afacerea ta. Ideal ar fi să poți angaja o firmă sau un specialist SEO, însă dacă bugetul încă nu îți permite acest lucru, poți face chiar tu optimizare seo magazin online.
Optimizare SEO magazin online: cât de important este să ai cuvântul cheie în denumirea domeniului?
Dacă acum zece ani cuvântul cheie în denumirea domeniului era un fel de ”must have”, astăzi lucrurile s-au mai schimbat. Este, în continuare, o idee bună să poți folosi cuvântul cheie în denumirea domeniului, însă acest lucru nu mai cântărește atât de mult pentru SEO. Mai importante, pentru a fi găsit rapid în motoarele de căutare, este să ai site-ul optimizat corespunzător pentru SEO.
Asta înseamnă un site care se mișcă foarte repede (un website care se încarcă rapid va fi poziționat mai sus în motoarele de căutare) și conținut de calitate, care să corespundă specificului afacerii tale.
Tipuri optimizare SEO:
- On-site optimisation, care înseamnă scrierea corectă a titlurilor și a descrierilor de pe site, fără greșeli gramaticale, încărcarea rapidă a conținutului static și dinamic (optimizarea fotografiilor și a clipurilor video), folosirea legăturilor interne, optimizarea URL-urilor.
- Off-site optimisation, care depinde mai mult de interacțiunea utilizatorilor cu site-ul și de acțiunile care transmit motorului de căutare că site-ul respectiv are conținut de interes pentru utilizatori (aceste lucruri se măsoară în interacțiunile de pe site, share-uri, comentarii etc.).
Optimizare seo magazin online: ce poți face tu?
Optimizarea SEO a magazinului tău online începe încă de la construirea lui. Un site ușor de utilizat, cu un desgin „curat” și care poate fi înțeles ușor îi ajută pe utilizatori și, crezi sau nu, experiența pozitivă a cumpărătorilor este importantă și pentru SEO.
- Evită folosirea multor plug-inuri, folosește imagini mici, care să se încarce repede și să nu îngreuneze viteza/performanța site-ului. De asemenea, găzduirea web pe care o alegi joacă un rol important. Viteza cu care se încarcă site-ul tău ajută și la SEO: un website care se încarcă rapid va fi poziționat mai sus în motoarele de căutare.
- Vezi cât de vizibil este magazinul tău online în căutările organice. De asemenea, verifică-ți și competitorii direcți, pentru a avea o imagine mai bună asupra cotei lor din volumul de căutări pe aceleași cuvinte-cheie. Poți folosi site-ul SEMrush.
- Optimizare SEO magazin online – folosește cuvintele-cheie potrivite. Key Word Planner te poate ajuta.
- Folosește cuvintele-cheie potrivite, pe care le vei alege în funcție de: volumul de căutări, nivelul concurenței și relevanța pentru ceea ce comercializezi tu.
La modul ideal, ar trebui să folosești cuvinte-cheie cu un volum mare de căutări și puțini competitori, ceea ce e ușor utopic. Așa încât, o soluție ar fi să folosești atât cuvinte foarte căutate, cât și expresii nișate (pentru care competiția e mai mică). Cu mai multe cuvinte-cheie poți atrage consumatori care au intenții diferite de cumpărare, deci o piață diversă: cuvintele generale vor atrage clienții care sunt în căutarea unui produs, dar care nu au în minte un brand anume, în timp ce cuvintele nișate sunt specifice celor care știu exact ce caută.
Relevanța cuvintelor este foarte importantă. Dacă induci în eroare consumatorii cu expresii-cheie care nu au legătură cu afacerea ta, doar pentru că sunt foarte căutate, nu vei reuși decât să îți faci vizitatorii să plece rapid. Google evaluează acest lucru și îți va scădea clasamentul, dacă vizitatorii ies imediat de pe site-ul tău.
Mai ales dacă e vorba despre un magazin online recent deschis, cercetează competiția. De obicei, vei găsi cuvintele-cheie potrivite, întrucât concurența a trecut deja prin procesul de căutare a celor mai relevante expresii SEO.
- Implementează On-Page SEO – asta înseamnă adăugarea a cât mai multe cuvinte cheie relevante, acolo unde este posibil, fără a exagera, însă. Ai grijă ca textele să rămână ușor de citit și propozițiile să aibă sens și să sune plăcut.
Optimizează URL-urile: să fie cât mai scurte și să cuprindă cuvintul-cheie dorit. Paginile de pe site să conțină titluri atractive, dar strategic gândite– titlul H1 ar trebui să conțină cuvântul-cheie. Încearcă să inserezi cuvântul cheie si în subtitluri.
Scrie un text suficient de mare pentru descrierea produselor, în care să inserezi și cuvinte-cheie conexe. Descrierea produselor ar trebuie să conțină toate informațiile relevante despre produs și pentru client (dimensiuni, caracteristici etc.).
Folosește în descrierea meta cuvântul-cheie (descrierea meta este un text scurt, de aproximativ 100-150 caractere, care rezumă descrierea principală). Folosește imagini care să aibă legătură cu textul și adaugă-le atribut imagine – adică expresia cheie pe care o folosești – pe care clienții nu-l pot vedea, dar motoarele de căutare da.
Poți implementa și o secțiune de blog unde să scrii lucruri conexe cu activitatea/produsele vândute, iar în articole să folosești cuvintele-cheie care te interesează. Cu cât mai mult conținut potrivit, cu atât mai bine.
- Nu uita de backlinks. Adică adaugi un link pe cuvintele relevante, care va trimite userul la altă pagină din site (bifează opțiunea Open link in a new tab, ca să nu obligi cititorul să plece de pe pagina inițială). De exemplu, dacă scrii pe blog despre calitățile unui produs pe care îl vinzi, pui link pe cuvântul-cheie către pagina produsului. Adăugarea de backlink-uri este o modalitate excelentă de a face optimizare SEO magazin online. Creezi, astfel, legături între paginile site-ului.
Poate te interesează…
Știi cât de simplu e să-ți construiești singur propriul site?
Domenii .RO de la 7.99 euro pe an și transfer gratuit al domeniului